joi, 3 mai 2012

Băsescu: Cadourile noastre pentru Moldova - o biserică maramureșeană și 1 milion de cărți în limba română

(video) Băsescu: Cadourile noastre pentru Moldova - o biserică maramureșeană și 1 milion de cărți în limba română
Foto: privesc.eu

Președintele României Traian Băsescu și șeful statului R. Moldova au susținut o conferință de presă comună la ora 12.00. Cei doi și-au mulțumit reciproc pentru relațiile calde dintre cele două țări și au dat asigurări că R. Moldova și România vor fi în continuare parteneri strategici.

Cu ocazia vizitei lui Timofti, Băsescu a anunțat că România are câteva cadouri pentru țara noastră - o biserică maramureșeană de lemn pentru r. Soroca și 1 milion de cărți în limba română. 




„La această întrevedere am concluzionat că suntem 2 state suverane și independente, având ca locuitori preponderent români. Avem bucururii, tradiții care ne leagă.

Statul român va menține cele 5 mii de burse acordate tinerilor din Moldova, cu perspectiva ca, în dependență de susținerea bugetară, să crească până la 10 mii (pe an) în următorii ani. Nu în ultimul rând am discutat despre problema transnistreană. L-am asigurat pe dl președinte de totala noastră susținere pe acest subiect. Dăruim cu ocazia vizitei sale, o biserică de lemn maramușeană, care va fi ridicată undeva în raionul Soroca și un milion de cărți în limba română, care vor fi donate Guvernului R. Moldova”, a spus Băsescu în intervenția sa.

Totodată, Băsescu a dat asigurări că politica României față de R. Moldova nu se va schimba indiferent de ce Guvern se va afla la conducere (n. red. În România va fi inaugurat în curând Guvernul Ponta). „Vă pot da un răspuns ferm și echivoc. Nu există un Guvern al României care să nu susțină 3 lucruri: România în NATO, România în UE, Relații strategice cu R. Moldova. Sunt 3 piloni cunoscuți și acceptați de toate partidele, indiferent de orientarea lor”, a conchis sursa.

De cealaltă parte, președintele moldovean a mulțumit de câteva ori președintelui român pentru susținerea acordată R. Moldova. „Eu sunt la început de cale și o să mă țin de un text (n. red. Băsescu: Așa am făcut și eu la început(râde)). Vreau să-i mulumesc dlui Băsescu pentru invitație. Este prima vizită bilaterală în calitate de președinte al RM. Discuțiile în format restrâns și în delegații au fost foarte constructive. Am constatat un progres important în relațiile dintre cele două țări în 2011. Sincere mulțumiri pentru ratificarea celui de-al doilea acord privind ajutorul financiar nerambursabil de 100 mln euro acordat de România pentru R. Moldova. Am menționat interesul statului meu pentru atragerea investițiilor românești. Îi mulțumesc încă odată pentru susținerea României în negocierile cu Ucraina...mă scuzați.... Uniunea Europeană. [...] L-am invitat pe președintele României la Chișinău”, a conchis Nicolae Timofti.

Traian Băsescu a spus că acceptă invitația și va veni în vizită în R. Moldova de îndată ce îi va permite agenda.
Sursa : Unimedia.md

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu