Motto: “Suntem zăpăciţi, nu mai ştim ce voim, ce să facem, ce să
primim, ce să respingem, în cine să ne încredem; nu ne mai înţelegem şi
nu ne mai auzim unii pe alţii: ne trebuie o idee care să ne limpezească
toate capetele şi care să ne împreune pe toti la lucru (…) De aceea
alungaţi turma acestor netrebnici care nu muncesc nimic şi n-au nimic şi
vor să trăiasca ca oamenii cei mai bogaţi; ei nu ştiu nimic şi vor să
vă înveţe copiii şi n-au destulă minte pentru a se economisi pe sine şi
vor să va economisească pe voi toţi.” (Mihai Eminescu)
PE 15 IANUARIE se sărbătoreşte şi acum cu aceleaşi declaraţii pompoase
ziua de naştere a “Marelui Poet Naţional”, ajuns atât de faimos încât
prea puţini îi mai cunosc astăzi opera. Incontestabil Mihai Eminescu a
fost un vizionar, un om inteligent ce a depăşit cu mult gândirea epocii
în care a trăit. Un om dotat cu talent scriitoricesc, un condei
“periculos” pentru ignoranţi şi mincinoşi pentru că deţinea mijloacele
de a-si propaga ideile şi a transmite mesajul de trezire naţională.
După ce Eminescu a fost redus la tăcere de aceleaşi forţe din umbră care
manipulează şi astăzi frâiele politice ale lumii, opera sa a fost
trunchiată şi “omorâtă” cu bună ştiinţă ca şi autorul ei. Considerăm
“cazul Eminescu” unul dintre cele mai cutremurătoare exemple de
manipulare prin intermediul mass-media şi al unor “experţi” istorici şi
critici. Imaginea lui a fost cosmetizată atât în epocă cât şi pentru
posteritate, opera trunchiată corespunzător şi mesajul alterat. De ce îl
iubim pe Eminescu şi considerăm necesară reconsiderarea operei, vieţii,
mesajului şi imaginii lui? Pentru că el a iubit extraordinar de mult
România şi poporul român. Patriotismul a fost poate cea mai definitorie
calitate a lui Eminescu. El a militat pentru trezirea şi emanciparea
românilor şi de aceea a avut atât de mult de suferit. în epocă, el a
fost acuzat de nebunie şi internat cu forţa pentru că ideile lui erau
“periculoase”. Pentru posteritate, el a fost prezentat apoi doar ca un
poet romantic.
Despre Eminescu… ştim cu toţii
Ce răspundeţi la întrebarea : “Cine a fost Eminescu?”. Ah, veţi spune,
este o întrebare uşoară. Cine nu a învăţat la şcoală despre marele poet,
şi mai cu voie, mai fără voie a memorat mai mult interpretările
diverţilor critici decât poeziile sale. Despre prozatorul sau despre
jurnalistul Mihai Eminescu însă la şcoală nu se spune aproape nimic.
Pentru cei mai mulţi dintre noi Eminescu este doar un capitol de studiu
obligatoriu în manualele de limba română şi unul dintre subiectele cele
mai temute de elevii care se pregătesc de BAC. Acest proces de trecere
sub tăcere a laturii incomode a activităţii lui Eminescu a început încă
de pe vremea când poetul mai trăia, internat fiind într-un spital de
psihiatrie.
Apoi prăpastia dintre viaţa şi opera lui Eminescu a fost adâncită în mod
deliberat de criticii şi biografii poetului în frunte cu George
Călinescu şi a fost amplificată apoi de sistemul de învăţământ, care a
propagat în masă acest model. Până şi imaginea poetului atât de bine
cunoscută nouă este prima lui poză, pe când Eminescu avea doar…19 ani,
probabil că ea corespundea mai bine cu imaginea dorită, aceea de poet
plăpând, firav, eterat, fără implicare sau eficienţă în viaţa socială şi
politică a vremii.
Atunci când nu poţi împiedica o informaţie să se propage, cel mai
eficient este să o direcţionezi încotro ai nevoie. Acest mecanism a fost
utilizat din plin în cazul marilor genii ale acestei lumi, pentru că de
regulă acestea au fost persoanele cele mai “periculoase” (a se citi
capabile să îi trezească şi pe ceilalţi oameni din somnul în care sunt
ţinuţi cu bună ştinţă de cei ce doresc supremaţia asupra lumii). Şi în
cazul lui Eminescu s-a omis ceea ce nu corespundea cu direcţia dorită
(adică bogata sa activitate publicistică în ziarele vremii), a fost
amplificat ceea ce convenea (Eminescu trebuia să rămână pentru toţi doar
un poet genial şi nebun), s-a creat un sentiment de obligativitate şi
supra-saturare a minţilor în legătură cu subiectul respectiv astfel
încât oamenii să nu mai aiba aspiraţia de a-l aprofunda.
A fost Eminescu nebun?
Se ştie deja că a declara pe cineva nebun înseamnă a-l izola din punct
de vedere social şi a-i afecta credibilitatea. Cu atât mai mult în
trecut, dar şi în prezent, această tară a nebuniei, era aruncată asupra
celor ce se dovedeau a fi persoane incomode. Deşi Eminescu a fost în mod
repetat internat în spitale de psihiatrie, cele scrise de el în
perioada 1883-1889 dovedesc că autorul textelor respective era o
persoană coerentă, logică, ce poate fi acuzată cel mult de opoziţie faţă
de viziunea majoritară a acelei epoci şi de demascarea unor realităţi
spinoase ale vremii. în acel moment Eminescu era practic una din vocile
cele mai puternice ale luptei pentru unitatea naţională şi desprinderea
Transilvaniei din influenta Imperiului Austro-Ungar.
S-a mers până într-acolo încât multe din manuscrisele sale din acea
perioadă au dispărut fără urmă într-o încercare nefericită de a
demonstra că Eminescu era atins de nebunie, deci incapabil să creeze.
Există însă multe persoane din jurul lui care vorbesc despre un Eminescu
activ, coerent şi foarte prolific. Aceasta este
deci rolul pe care l-au avut biografii. Pentru că realitatea de persoana
creativă, cum a fost el de fapt în acea perioadă, nu corespundea deloc
cu imaginea pe care au vrut să o transmită mai departe, l-au fabricat pe
poetul Eminescu plapând, lipsit de voinţă, rătăcit, pierdut în lumea
lui!
In aceeaşi perioadă în care Eminescu era izolat pe motivul nebuniei, a
fost desfiinţată şi Societatea Carpaţii din care făcea parte şi el şi
care era una din cele mai puternice organizatii pro-Ardeal. Trebuia tot
atunci să se semneze şi tratatul secret dintre România şi Tripla Alianta
(Germania, Austro-Ungaria şi Italia), tratat care fusese negociat timp
de mai bine de doi ani chiar de către junimişti (despre care se ştie că
au fost masoni şi împotriva cărora Eminescu se întorsese de mult,
contrar cu ceea ce afirmă toate manualele de limbă şi literatură română
în încercarea de a crea legaturi cât mai strânse între Eminescu şi
Junimea). Iată ce scrie Nicolae Georgescu în cartea “A doua viaţă a lui
Eminescu” despre contextul politic în care Eminescu trebuia redus la
tăcere: “Schimbul de telegrame secrete, date în zilele noastre la
iveală, vorbesc de ameninţări grave: Von Bismarck este gata să declare
război României daca nu se fac urgent retractări şi nu se dau asigurări
ferme că va intra imediat în sfera de influenţă a Germaniei şi
Austro-Ungariei.
Se cere ferm desfiinţarea “Societăţii Carpaţii”, un adevărat partid
secret de rezervă, cu zeci de mii de membri, care milita pe faţă şi în
ascuns pentru ruperea Ardealului de Imperiul Austro-Ungar şi alipirea
lui la Ţara. Petre Gradişteanu, autorul unui discurs incediar la Iaşi,
pleacă, împreună cu ministrul de externe, D.A. Sturdza, la Viena să
ceară scuze, în persoană, împăratului. Mai este expulzat ziaristul
Zamfir C. Arbore (prieten cu Eminescu), la cererea Imperiului Rus. Toate
acestea – într-o singură zi, la 28 iunie 1883, când istoria literară
consemneaza sec şi căderea lui Eminescu!”
Acest an 1883 este şi cel în care se începe crearea imaginii de poet
rătăcit, nebun, prin volumul de Poesii scos întro ediţie de exceptie de
Titu Maiorescu în care sunt publicate 64 de poezii. De ce nu a scos Titu
Maiorescu un volum cu articolele jurnalistice ale lui Eminescu, dat
fiind faptul că Eminescu fusese mult mai activ în acest plan? Iar în tot
acest timp poetul-nu-numai-poet asista neputincios, deşi uneori
reacţionează cu disperare, la trunchierea operei sale artistice. Sunt
situaţii în care sparge vitrinele unei librării şi aruncă în noroi
cărţile ce conţin propriile poezii ca un ultim semn de protest faţă de
nedreptatea la care trebuia să asiste. Poate ar trebui să amintim că în
tot acest complot pentru a-l reduce la tăcere pe cel ce zădărnicea
planurile politice, a fost acuzat inclusiv de faptul ca acosta femeile
pe stradă.
Câteva “concidenţe” numerice bizare
Textul interogatoriului luat lui Eminescu, în ospiciul din strada
Plantelor, la 12 iunie 1889, cu trei zile înainte ca el să moară este de
fapt un fals! Acest interogatoriu a avut ca scop punerea sub
interdicţie a lui Eminescu, deci s-a pornit din start de la ideea că el
era bolnav psihic. Cel care face acest interogatoriu este judecătorul
cunoscut şi ca Metru Ghiţă (Metru, de la maître, în franceză semnifică
maestru, apelativ al magistraţilor, dar şi grad francmasonic; amestecul
masoneriei în această chestiune este demonstrat de parolele şi
coincidenţele numerice ce indică pecetea masonică pusă pe acest text).
După cum s-a demonstrat, acest text a fost prelucrat ulterior şi ceea ce
este mai interesant este ca alte acte cum ar fi diagnosticele medicilor
lipsesc din dosarul declarării oficiale a nebuniei lui Eminescu, ca
pentru a lăsa posterităţii doar mesajul autorilor reali ai închiderii şi
în final asasinării “poetului” (s-a zvonit că Eminescu ar fi fost
bolnav şi de sifilis şi de acea a fost “tratat” cu mercur!).
“- Cum te cheamă?
- Sunt Matei Basarab, am fost rănit la cap de către Petre Poenaru, milionar, pe care regele l-a pus să mă împuşte
cu puşca umplută cu pietre de diamant cât oul de mare.
- Pentru ce?
- Pentru că eu fiind moştenitorul lui Matei Basarab, regele se temea ca eu să nu-i iau moştenirea.
- Ce-ai de gând să faci când te vei face bine?
- Am să fac botanică, zoologie, mineralogie, gramatică chinezeasca, evreiască, italenească şi sanscrită. Ştiu 64 de limbi.
- Cine e Poenaru care te-a lovit?
- Un om bogat care are 48 de moşii, 48 de râuri, 48 de garduri, 48 de case, 48 de sate şi care are 48 de milioane”.
De ce Matei Basarab?
Eminescu se consideră continuatorul lui Matei Basarab care luptase
împotriva fanarioţilor pentru trezirea neamului românesc. El chiar îşi
propusese înfiinţarea unei societăţi Matei Basarab care, surpriză,
trebuia să fie construită după modelul francmasoneriei, dar orientată
spre scopuri benefice poporului român, poate despre acest lucru vorbeşte
Eminescu când spune că regele se temea sa nu îi ia moştenirea: “O
organizare între români asemenea societăţii francmasonilor şi iezuiţilor
şi a bisericii catolice. Pretutindeni oameni care sa ţie registru de
tot sufletul românesc. Cel slab trebuie încurajat şi lăudat pentru ca să
devină bun; trezită deşertăciunea lui, decorat la nevoie, trezite mii
de speranţe în el, în caz de extremă nevoie ajutat chiar. Să se simtă că
Societatea Matei Basarab reprezintă o putere enormă.”
De ce Petrea Poenaru?
“Petre sau Petrea Poenaru, conţine în numele său “pietrei”, numele
obiectului care a lovit fruntea poetului, şi iaraşi pare logică
asocierea. Mai puţin logică pare prezenţa fizică a acestui personaj în
stabilimentul din strada Plantelor: ştim despre el că era tenor, din
familia mare a actorilor, aşadar lume frecventată de Eminescu. Nu era un
străin, un oarecare, ci îl cunostea pe poet. Poetul pretinde că-i
cunoaşte şi scopul loviturii” (conform Nicolae Georgescu)
Pușca umplută cu pietre de diamant
Intr-o baladă populară, bine cunoscută lui Eminescu, apare un astfel de
motiv: “A plecat la vânatoare/ Sa vâneze căprioare/ Căprioare n-a vânat/
Şi el singur s-a împuşcat/ C-un pistol de diamant/ Cu gloanţe de
briliant.” Sensul acestei afirmaţii nu poate fi decât faptul că Eminescu
se afla în aceeaşi postura cu vânatorul care se vânează singur, prin
ideile sale.
Numerele
Despre cifrele 64 şi 48 este suficient să spunem că sunt des utilizate
în francmasonerie, nu ne propunem să facem aici analiza semnificaţiei
lor spirituale, sarcină pe care v-o lăsăm dumneavoastră. Cert este ca
ele revin obsedant întrucât dacă numaram rezultă exact 64 de cuvinte în
acest interogatoriu.
Iată o analiză mai detaliată realizată tot de Nicolae Georgescu în
lucrarea “A doua viaţă a lui Eminescu”: “Textul atenţionează: nu e vorba
de 64 de limbi ci de 64 de voci. Experienţa poate continua. Precizăm
din capul locului că noi nu am epuizat toate relaţiile numerice dintre
aceste cuvinte. Nu ne propunem a lua locul cifratorului, ci doar a
sesiza existenţa unui cifru care dă de gândit. Să numărăm cuvintele din
primul răspuns, considerat la două cuvinte: sunt exact 33 de voci. Asta
da, ştie oricine că e cifră masonică! A fost Eminescu francmason şi a
răspuns cifrat? Asta înseamnă că nu era nebun! Reţinem: dacă socotim la
un cuvânt iese un total de 32. Al doilea răspuns are 16 cuvinte:
[cuvantul] “nu-i” îl socotim ca două cuvinte. Dacă socotim “nu-i” ca un
singur cuvânt, obţinem 15 cuvinte, care adunate celor 33 anterioare (în
prima varianta) dau cifra 48, prezentă ca cifră în text. Este un sistem
de socotire “încrucişat”, care cere atentie şi… distribuţie. Mai mult,
al treilea răspuns are tot 16 cuvinte, cu cifra 64, şi tot 15 cuvinte
fără cifră. Aşadar, dacă adresantul uită să adune la primul raspuns de
33 de carate, pe următoarele 15 cuvinte, este atenţionat a doua oară,
după care, în cel de-al treilea răspuns, cifra 48 se repetă de 6 ori:
semnal puternic.
Asta, pe prima diagonală a încrucişării (33 + 15 + 15). Pe cea de-a doua
diagonală a încrucişării “ies” frumoasele sume: 32 + 16 + 16, adica 16 *
4 = 64. Simetriile sunt atât de bine construite, încât este limpede că
textul, în întregul său, a fost lucrat migălos. Patru întrebări şi patru
răspunsuri: 4 * 4 = 16; aceasta pare a fi cifra de bază care trebuie
luată în calcul. Primele trei întrebari au 16 cuvinte (socotind “ce-ai”
din întrebarea a treia drept două cuvinte). A patra întrebare are 7
cuvinte (“te-a”, două cuvinte) şi bănuim că trebuie să mai fie unul
pentru totalul de 24 cuvinte al tuturor întrebărilor: într-adevar, în
“cine e Poenaru care te-a lovit” trebuie, poate, presupus prenumele
anunţat de Eminescu: “Petre Poenaru”. Această omisiune are importanţa
ei: totalul cuvintelor din întregul text (adaugând şi cifrele, fără a
socoti ligaturile câte un cuvânt) este 111 cuvinte. Adaugând cifra 1
pentru cuvântul presupus lipsa, iese suma de 112: exact 16 * 7 = 112. în
text sunt 7 cifre (o data 64 si de 6 ori, 48… Pe mine nu mă
interesează, de fapt, semnificaţiile acestor cifre totale în sistemul
cifric presupus. Constat doar că, relaţiile numerice dintre cuvinte sunt
suspect de exacte, ceea ce înseamnă că actul, în întregul său, este un
fals. Cade dintr-un condei valoarea probatorie a acestui act. La 12
iunie 1889, poetul spune lucruri de bun simţ, că se consideră
moştenitorul lui Matei Basarab şi ca tenorul Petrea Poenaru l-a lovit la
cap. Spusele lui sunt, însă, “rebusate”. De către cine? Vom reveni,
desigur, când va trebui să facem puţina istorie literară. Până atunci,
îi rog pe francmasoni să nu mă suspecteze de reavoinţă sau reacredinţă;
mai bine să ajute la elucidarea crimei comise împotriva lui Eminescu,
dacă pot”.
Sursa : Basarabia91.net
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu