miercuri, 18 ianuarie 2012

Grigore Vieru


Sunt Naționalist! de Grigore Vieru
Da,îmi iubesc mama.
(E un pãcat?)
Si pruncii.
Si fratii.
Si cerul de ametist.
Ca rezumat,
Sunt na-ti-o-na-list !
Da,graiul mi-i sfânt -
În viata mea
El nu este un simplu turist,
E chiar Patria.
Într-un cuvânt,
Sunt na-ti-o-na-list !

Da,urãsc pe mancurt.
Mi-i dragã doina prin care exist.
Nu mã târâi slugarnic.
Pe scurt,
Sunt na-ti-o-na-list !

Da,hora nu vreausã o schimb
Pe cazacioc ori pe twist.
Port suferinta de neam ca pe un nimb.
Sunt na-ti-o-na-list !

Da,afirm cã-i prea mult verde-n drapel,
Avem un drapel prea materialist.
Mai asterneti niste cer visãtor peste el.
Sunt na-ti-o-na-list !

Da, nesocotesc tidvele seci
Care vor sã mã cârmuie ca artist.
Mai trag cu ochiul la istoria noastrã.Deci
Sunt na-ti-o-na-list !

Da,n-am vrut sã mã însotesc
cu Satan
N-am prãjit creieri umani pe unt politist.
Omeneste întreb:de ce am murit în Afganistan?!
Sunt na-ti-o-na-list !

Da,vremea în care trãim
E tot mai istericã,
Îmi vine sã urlu în muzeul satului cu profil ateist:
"Scoateti mitraliera din bisericã!"
Sunt na-ti-o-na-list !

Da,te întreb pe tine,binevoitorule,care-ai adus tutunul si pesticidele:
Ce ai cu surorile noastredin câmpul cel trist
-Ai primit vreun ordin cumva,ti-a ordonat cineva: ucide-le?!
Sunt na-ti-o-na-list !

Da,sunt contraplevei migratoare
Care se credeun dar minunat.
Sunt contra sã prãsiti la noi uzina de calculatoare
-N-am ce sã numãr, tovarãsi,
Aproape totulmi s-a luat
Da,aproape totulmi s-a rãpit.
La curgerea Prutului meu nu pot nici mãcar sã asist.
Totusiviata mi-i dragã,merg spre dânsa grãbit.
Sunt na-ti-o-na-list !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu