vineri, 23 martie 2012

Nicu Arseni: SUNT ceea ce SUNT si altfel nu pot fi


ion arseni iurceni
Mă numesc Ion Arseni, însa toţi prietenii şi cunoscuţii îmi spun Nicu. M-am născut acolo de unde izvorăşte râul Lapuşna (Lapuşniţa), unde flacăra românismului încă mai este vie şi unde anual pe la mijloc de septembrie se organizează ,,Bâlciul Olarilor”. Un bâlci care adună majoritatea ceramiştilor de pe ambele maluri ale Prutului, dar şi numeroşi vizitatori. Mai simplu zis, m-am născut în satul Iurceni, raionul Nisporeni, Republica Moldova. Am apărut pe lume pe 27 martie, o zi obişnuită ar zice unii însă, atât pentru mine, cât şi pentru cei care într-adevăr simt şi gândesc româneşte, e o zi importantă. Am absolvit Liceul Teoretic ,,Grigore Vieru” din localitatea natală şi de curând imi fac studiile acolo unde visam să le fac încă din copilărie, în România. De ce în România? Pentru că aici, pe străzi, la universitate, în cămin aud doar limba maternă, aici nimeni nu-mi zice că vorbesc “limba moldovenească” şi nimeni nu-mi ascunde adevărul istoric.
Da!! EU VREAU UNIREA şi nu-mi este ruşine să strig în gura mare aceasta, dar nu numai să strig ci şi să fac ceva în acest sens. Sunt român şi mă mândresc. 
Da, eu vreau unirea, nu o vreau numai pentru mine, o vreau cel mai mult pentru viitorii mei copii ,vreau ca ei să trăiască într-o Românie Mare, vreau să nu mai existe această problemă identitară şi teritorială, vreau să avem o altă cale, să nu mai mergem pe drumul creat de alţii, ci să mergem pe un drum creat de noi, haideţi sa trecem la fapte, ne ajunge cât vorbim, să-i lasăm pe alţii să vorbească- de aceştia sunt mulţi! Haideţi fraţilor să fim mai uniţi, să ne respectăm, să nu mai existe diferenţieri, să nu ne mai vorbim pe la spate. Haideţi sa fim noi înşine, să fim sinceri, ne ajunge atâta preacurvie, numai astfel vom reuşi, acum e momentul, ne ajunge cât am aşteptat, UNIREA FACE PUTEREA, a venit rândul nostru să ne împlinim visul.
Lăsaţi ambiţiile personale la o parte şi haideţi să NE UNIM. Haideţi să ne cunoaştem, căci precum spunea şi marele poet Grigore Vieru: ”Degeaba a venit libertatea daca fraţii nu se cunosc între ei”. A venit momentul să respectăm şi să adeverim esenţa celebrelor cuvinte: “Frații în veci vor fi fraţi”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu